sunnuntaina, elokuuta 14, 2011

Casper teki sen !


Nyt se sitten tuli! Serti ja koko potti eli ROP! <3<3<3
Joensuun kaikkien rotujen näyttelyyn suunnattiin aamulla ennen kukonlaulua ja ajattelin ennen lähtöä, että nyt ei menny mikään niinkuin aikaisemmin. Minua ei jännitä, Casper söi ja teki pissit ja kakat ennen lähtöä :) Ja niinhän siinä kävi: ei kertaakaan aikaisemmin ole korjattu koko pottia, pesty koko porukkaa ja mitä sanontoja sitten haluaakin käyttää :) 
Tuomarina oli hollantilaisnainen Gerda Halff-van Boven joka arvosteli Casperssonin näin: 
" Nice cobby cocker with masculine head & soft expression. Eyes showing a little haw. Square foreface. Nicely placed ears. Good neck & topline but a little throaty.  Well placed shoulder. Showing good bone, legs  & feet. Enough spring of ribs. Well angulated behind. Moves well with a wiggling tail. Nice coat. Well presented."
Ja vapaalla tankero englannillani suomennettuna:
" Kiva uroscockeri jolla maskuliininen pää ja lempeä ilme. Silmät vähän punertavat (näyttävät orapihlajanmarjoilta!) . Neliömäinen etuosa. Kivasti sijoittuvat korvat. Hyvä niska&ylälinja mutta vähän "kaulakas". Hyväasentoiset lavat. Esintyy hyväluustoisena, -jalkaisena ja -tassuisena. Riittävästi kaareutuvat kyljet. Hyvin kulmautunut takaa. Liikkuu hyvin häntä vipattaen. Kiva turkki. Esitetään hyvin." 
ERI AVK1 PU1 ROP <3
Sanoinkin, että nyt me saimme sen , mitä tarvitsimme, voimme hyvillä mielin laittaa näyttelyhihnan "naulaan" ja nauttia  koiranpäiviä :) Vielä on yhdet näyttelyt maksettu, joten ne on käytävä ja mistä sen kukaan tietää jos nälkä kasvaa syödessä... ;P Tauko kuitenkin molemmille ansaittu kuun lopussa, sen sanon ja vannon!  Ja kuten huulena heitin kehän laidalla tänään,  ettei vaan ala se ruskea neste nousta pikkuhiljaa tuonne ylöspäin.... EI KOSKAAN! 

Kiitos, jälleen kerran, Jaana että annoit minulle sen "pahnanpohjimmaisen", joka oli minun"kohtalo" ja odotti siksi minua ;) ja kiitos Elisa osaltasi koirasi hienoista geeneistä, joita Casper on perinyt! :)  Casper on minulle rakas ilman sertiä ja rop:ia, mutta nyt sen tunnearvoa ei voi sanoin kuvata! Mietin, tullessani kotiin tänään, että olin aiemmin ajatellut, että otan Casperille jossain vaiheessa kaverin,mutta.... tulisin vertaamaan sitä varmaan aina minun omaan pieneen Casperssoniin, niinkuin minä Casperssonia hellytellen nimitän, ja voi sitä hännän vipatusta! :)) <3
14.8. on meidän "onnen päivä" ! Tasan vuosi sitten Casper suoritti SPA1:n mahtavin arvosteluin....tuo luo paineita.... ja vuoden päästä se on maanantai....että voisi toteuttaa sanonnan ei kahta kolmannetta ;)
Huomatkaa, Casperin YLPEÄ katse :) Siis ei ylimielinen vaan, juuri sellainen katse, että "hei, noi on nyt mun... ;) "



2 kommenttia:

  1. Onnittelut pikku-sisko Chipalta ja siskon tyttö Emmalta. Terveisin Suvi.

    VastaaPoista

Kiitos asiallisista kommenteistasi!